Mijn laatste daagjes...... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon - WaarBenJij.nu Mijn laatste daagjes...... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon - WaarBenJij.nu

Mijn laatste daagjes......

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

23 April 2009 | Suriname, Paramaribo

De laatste week is ingegaan en nu ik dit typ alweer bijna voorbij.
In deze week hebben we niet heel veel gedaan. Afgelopen maandag nog even wezen shoppen de laatste dingen gekocht die mee moeten naar Nederland!
Aangezien ik al weet dat ik een doos moet opsturen heb ik mijn koffer die maandag ook even ingepakt, gewogen bij de buren. Echt zo’n ouderwetse veer waaraan de koffer moest hangen. Heel snel kijken, mijn koffer weegt tussen de 20 en 25 kg, dus dat is prima (kan er nog wat in)! Daarna de koffer weer uitgepakt, heb deze week toch nog wel wat kleren nodig. Wel een gek idee, hoor koffer inpakken en weer uitpakken. Wil de koffer nu wel graag echt ingaan pakken, maar nog even geduld.

Dinsdags zijn Maaike en ik, met z’n tweetjes naar White Beach geweest. Was ’s ochtends nog wel even bewolkt, maar op White Beach hebben we stralend weer gehad. Dus mijn kleurtje, nog weer een beetje bijgekleurd. Niet alleen bruin, maar ook nog een beetje rood. Echt je moet je hier blijven insmeren, want verbranden doe je hier elke keer weer.
White Beach is trouwens een aangelegd strand aan de Surinamerivier. Waar leuke hutjes staan en wij er ook eentje van hadden bemachtigd en onze hangmat in hadden opgehangen. Een stuk van de Surinamerivier is afgeschermd met netten, en planken om de piranha’s tegen te houden, zodat we ongestoord kunnen zwemmen zonder de bijtende vissen. Hmmm dacht ik, moeten die netten die vissen tegenhouden???? Achjah heb me maar even in het water gewaagd om af te koelen en daarna weer lekker in mijn hangmatje gelegen en genoten van het mooie uitzicht.

Woensdag wilden Maaike en ik de dozen, met spullen die niet meer in de koffers passen alvast opsturen naar Nederland. Komen we bij de Surpost aan is deze gesloten wegens een douanevergadering. Dit was vorige week vrijdag ook al het geval en nu nog steeds.
Donderdagochtend weer gebeld, gaan ze volgende week dinsdag pas weer open. Nee hé! Dan zit ik al in Nederland! En nu?? Een huisgenootje even heel lief aangekeken en die wil de doos wel voor ons opsturen! Gelukkig maar, dan komt het toch nog aan in Nederland al zal het nu wat langer duren. Wat een gedoe toch allemaal……

Zo dit was mijn laatste verhaaltje wat ik typ vanuit Suriname. Het was echt een super tijd. De stage was echt heel leuk en ook leerzaam. De kinderen die ik heb begeleid zijn zeker vooruit gegaan in hun ontwikkeling. En niet alleen de kinderen hebben wat geleerd, maar ook ik heb zelf wel geleerd dat je met weinig materialen veel kunt bereiken en je op een creatieve manier omgaat met de dingen die er zijn. Elke dag is weer anders!
Verder heb ik natuurlijk ook veel gezien van het land. De tripjes waren echt super gaaf, maar dat vertellen de foto’s ook wel! :)
Kortom het was een toptijd die ik niet had willen missen. Maar ik kijk nu wel uit naar zondag (en de komende dagen/weken daarna) om iedereen weer te gaan zien. Nog twee daagjes en dan gaat de terugreis beginnen!! Tot snel!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel Madelon

Ps. Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes op de site, krabbels op hyves, mailtjes en natuurlijk niet te vergeten alle kaarten die ik heb ontvangen per post! Echt super!

  • 23 April 2009 - 16:46

    Brigit:

    fijn dat je het super hebt gehad een hele goede reis naar huis en tot gauw.
    gr en een knuffel van Brigit en mijn mannen.

  • 23 April 2009 - 17:47

    Henriëtte:

    Met heel veel plezier je verhalen gelezen. Ik ben benieuwd naar de aanvullingen in levende lijve. Goede reis en tot gauw!

  • 23 April 2009 - 18:11

    Natasja & Co:

    Tot snel!!!

  • 23 April 2009 - 21:07

    Lisanne:

    Hee!!

    Tsjong zeg. 't Zit er alweer bijna op. Is echt snel gegaan. Fijn om te horen dat jullie het super hebben gehad. Wanneer ik jullie niet meer spreek, een hele goed reis terug!! Geniet nog ff van de laatste twee daagjes!! En tot heeeeel snel...xx

  • 24 April 2009 - 11:01

    Tinus (neefje):

    Madelon.

    Ik wens je een hele prettige reis en verheug me op je terug komst.

    p.s.
    a.s. woensdag konningingen nacht in de middenstip (kaartje is geregeld ;) )

  • 24 April 2009 - 11:10

    Mama:

    Hoi lieve Madelon

    Het was super om alles van jou te lezen het is vast een geweldige belevenis geweest! Maar... ik ben ook blij dat je bijna weer thuis bent.
    Een hele goede reis.

    Dikke kus mama

  • 24 April 2009 - 11:13

    Francis:

    Tot zondag!!

    Dikke zoen

  • 24 April 2009 - 18:42

    Ellen:

    Super tof dat je zoiets onvergetelijks hebt meegemaakt! Een hele goede terugreis!! En tot heeeel snel! Jippie! ;-) Dikke kus!

  • 03 Mei 2009 - 17:32

    Tina:

    Welkom thuis, kan je je email doorgeven? Of mail me pls! (Tinaken@hotmail.com)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Madelon

Actief sinds 22 Dec. 2008
Verslag gelezen: 32932
Totaal aantal bezoekers 61089

Voorgaande reizen:

20 Januari 2009 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: