Weer een verhaal(tje) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon - WaarBenJij.nu Weer een verhaal(tje) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon - WaarBenJij.nu

Weer een verhaal(tje)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Madelon

20 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 12 maart
Vandaag een beetje minder leuk wakker geworden. Ik hoorde de hele tijd voor het raam al wel wat, maar er lopen geregeld honden rond en die maken ook een hoop lawaai.
Dacht toch maar even kijken op het moment dat ik rechtop in bed ging zitten werd het raam open geduwd en ging het gordijn open. Zat ik daar oog in oog met een wild vreemde. De beste man rende gauw weg, maar pfff ben wel flink geschrokken. Die dag de huisbaas even gebeld over hoe dat kan met die ramen, schijnt dat je het hendeltje waarmee je de ramen open doet goed dicht moet klikken en dan kunnen ze niet meer open. TJa hoe moest ik dat nu weten.
De man kon sowieso niet naar binnen, omdat er dievenijzers voor zitten, maar toch een naar idee. Nu is het weer helemaal veilig en kan er niks gebeuren. (niemand hoeft dus over te vliegen om mij te beschermen ;) )
Verder was het een rustig dagje die Maaike en ik hebben afgesloten met het kijken van een paar Friends afleveringen. Heerlijk die ontspanning.

Vrijdag 13 maart
De telefoon huh?? Hoe laat is het acht uur?? Pfff, Goedemorgen de schoonmaakster ze kan er niet in of ik even de deur voor haar wil open doen. Nou als dit maar niet iedere week gebeurt op onze vrije dag. Ik dacht heerlijk te kunnen uitslapen!
Vandaag met Maaike ook even naar de dokter geweest, ging nog niet helemaal goed en ze heeft naast haar hoofdpijn, duizeligheid ook nog oorpijn gekregen.
De dokter verteld dat Maaike veel moet drinken en dat ze waarschijnlijk Dengue heeft. Hier wordt ze verder niet opgeprikt en dat is wel vreemd. Maar Maaike en ik gaan naar huis met een goed gevoel dat veel drinken moet helpen en ze maandag weer een stuk beter moet zijn.
Als dat niet het geval is moet ze misschien opgenomen worden in het ziekenhuis en daar zitten we niet echt op te wachten. Vandaag dus goed gezorgd voor Maaike, want ik wil dat ze gauw weer beter wordt.

Zaterdag 14 maart
Shoppen!! Ja, ja de hele week al in de planning, maar vandaag is het zover! Lekker de stad even in en alle winkels even goed bewonderen. Moet voor mezelf nog wel het één en ander meenemen en natuurlijk wat souvenirs gekocht! (ja voor wie zouden die nou zijn)
’s Middags met Marlon even op de fiets gestapt en richting Blauwgrond (een andere wijk) gefietst. Moeten het toch nog een beetje meer gaan verkennen! Wat een mooie huizen staan hier zeg, daar had ik ook wel willen zitten! Aangezien we niet heel erg vroeg zijn vertrokken hebben we nog niet heel veel kunnen zien (moet voor het donker thuis zijn). Dus gaan we binnenkort nog een keer. Op terug weg nog even een lekker ijsje gehaald! En dat was eigenlijk al de afsluiting van de dag. Ben niet op stap geweest, gezellig bij Maaike gebleven!

Zondag 15 maart
Vandaag was een zeer rustig dagje. Ik ben wel druk voor school bezig geweest. Allemaal werkbladen gemaakt voor de komende week. Dat is wel een heel werk, je moet echt zelf veel bedenken en alles met pen, kleurpotloden en papier voor de kinderen maken. Op stage hebben we wel wat boeken van een aantal methoden, maar die gebruiken ze zelf niet en komt niet echt overeen met de stof die zij aangeboden krijgen. Maar je leert je creatieve kant wel verder te ontwikkelen en ik doe het allemaal voor de kinderen om ze wat bij te leren!
Verder was het een dagje waarop ik weinig heb beleefd. Met Maaike gaat het al wel ietsje beter.
Gister zijn ook nog twee leerkrachten uit Nederland aangekomen Ellen en Sjouke. Ellen is van onze pabo en zij komt dinsdag bij mij op bezoek. Ben benieuwd wat zij er van vindt.

Maandag 16 maart
Nog steeds alleen naar stage. Begint wel saai te worden. Maar op stage gaat het wel heel goed. De kinderen worden steeds enthousiaster en vinden het leuk als je ze op haalt uit de klas. Ze zijn elke keer weer benieuwd wat voor activiteiten ik met ze ga doen.
Ondertussen kreeg ik ook bericht dat Ellen op bezoek ging bij Maaike. Dus uit stage gelijk naar huis toe gefietst.
Ellen vond dat Maaike er toch nog niet helemaal goed uitzag en dat het misschien een goed idee is om bloed te gaan prikken. Ook andere meisje van boven is mee gegaan aangezien zij ook ziek is. Wat een gedoe eerst naar de dokter (we zijn nu bij een andere geweest en die arts vond het heel vreemd dat Maaike geen bloed had hoeven prikken)
Dus van de arts naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Morgen krijgen ze de uitslag van het bloed.
Zelf ben ik nog even bezig geweest met school, want morgen komt Ellen op bezoek en wil me toch nog even goed voorbereiden. Maar het gaat vast helemaal goed komen!

Dinsdag 17 maart
Ellen komt op bezoek dus ik ben ruim op tijd op stage. Alleen één tegenvaller, de directrice is ziek en de RT-leerkracht is ziek. Dus Ellen kan niet met hun een gesprek voeren.
Ellen komt tegen acht uur. Ik laat haar eerst even zien wat ik met de kinderen doe en begeleid ook een tweetal kinderen. Daarna hebben we een gesprek over hoe het gaat, wat voor vorderingen ik al heb gezien en wat ik zelf als een belangrijke ontwikkeling ervaar.
Het is een leuk gesprek en ze wil graag alles weten en ook helpen bij eventuele problemen of dingen waar ik tegen aanloop.
Wat ik zelf echt merk als een ontwikkeling bij mezelf is mijn doorzettingsvermogen en mijn visie op het onderwijs. Je ziet vaak wel een kleine vooruitgang, maar de volgende dag kan er weer een terugval zijn en dan kun je weer op nieuw beginnen. Maar ik ben wel heel blij met elke vooruitgang hoor!! Want dan denk ik yes ik heb weer een stapje gemaakt en de kinderen zijn dan ook heel trots op zichzelf!
’s Middags toen ik thuis kwam hadden Maaike en Martje (het andere meisje) al de uitslag van hun bloed. Deze was erg laag en ze hebben zelf besloten om zich te laten opnemen in het ziekenhuis. Dan komen ze een aantal dagen aan het infuus te liggen die de waarde van de rode bloedplaatjes weer omhoog moet zien te krijgen.
Was weer een hectisch dagje. ’s Middags nog even op bezoek geweest bij de twee meiden, maar ze liggen er vrolijk bij. Volgens mij zit er wat anders in dat infuus??? Maar ik weet het niet. Hopelijk helpt het en komen ze er snel weer bovenop.

Woensdag 18 maart
Hup, weer een dag alleen naar stage. De RT-leerkracht is weer beter en verplicht mij naar het bezoekuur te gaan om 10 uur. Dus nadat ik wat kinderen heb begeleid spring ik weer op mijn fietsje richting het ziekenhuis (gelukkig is het dichtbij, bijna om de hoek).
De meiden voelen zich al stukken beter. Het enige frustrerende is dat ze nog geen idee hebben wat hun bloedwaarde nu is en hoe het er allemaal voorstaat. Ook de zusters weten dat niet. Na het bezoekuur hebben ze gesprek dus hopelijk weten ze dan meer.
’s Middags in de stad een lekkere wrap gegeten met een heerlijke smooty samen met Suzanne en Diewer erg gezellig. Nog weer het één en ander in de stad gekocht.
Ook goed nieuws gehoord van de andere meiden, misschien mogen ze morgen naar huis toe!! Was namelijk om 5 uur nog even op bezoek geweest. De kamer zat vol met Nederlandse studenten wel grappig!
Verder gaat het met mij heel erg goed! En misschien komt dat ook wel een beetje door deze dag! Ik ben op de helft! Nog 5,5 week en dan kom ik alweer naar huis toe! Het echt gaat echt zo snel.

Donderdag 19 maart
De kinderen op stage waren weer dol enthousiast dat ik er was. Dus dat was weer een zeer geslaagd en gezellig dagje.
Ook nog een goed gesprek gehad met de RT-leerkracht op stage. Ze staat echt open voor dingen die ik met de kinderen doe en dat is wel heel leuk om te horen!
Vandaag zijn ook de WPO-scholen bekend geworden (moet er drie een sollicitatiebrief schrijven en hopelijk wordt er één uitgekozen waar ik volgend jaar op donderdag en vrijdag mijn eigen klasje heb)
Tussen alle dingen door ook nog goed nieuws gehoord van Maaike. Ze mogen vanmiddag naar huis. Echt super fijn voor ze, want ze waren zich wel aan het vervelen in het ziekenhuis. En ik vind het ook wel weer gezellig! Was zo stil en rustig beneden in ons huis.
Ook nog een leuk telefoongesprek gehad met opa en oma. Was echt zo onverwacht dat ze belde! Echt super leuk! Ben weer helemaal op de hoogte gebracht. Ook nog even met het thuisfront gebeld! Ben echt blij dat de telefoon en het internet bestaat, zou niet meer zonder kunnen!

Het weekend kan beginnen!!

Liefs Madelon

ps. de foto's komen echt hoor!! Maar ik moet nog een paar leuke foto's krijgen van een andere meisje! Dus nog even geduld! ;)



  • 20 Maart 2009 - 16:20

    Tim:

    Ha die Madelon,

    Ik had je gewaarschuwd voor enge grote mannen.....
    Hou ze uit de buurt en sluit de boel maar goed af.

    maak d'r nog wat van en veel plezier nog.

    Tot ponykamp.


  • 20 Maart 2009 - 17:38

    Ellen:

    Hoi Meisje! Dat was weer een erg spannend verhaal! Leuk om weer over je te lezen! Hopen dat jullie nu al vervelende dingen gehad hebben! En jullie er samen nog 5 weken super leuke weken van gaan maken! Geniet van je weekend! Kus El!

  • 20 Maart 2009 - 22:06

    Gerry Woelderink:

    Hallo Madelon,
    Fijn dat je zo goed voor Maaike hebt gezorgd.
    Dank je wel. We hopen maar dat alle narigheid nu voorbij is en dat jullie nog een paar leuke weken hebben met elkaar. gr. johan en gerry

  • 20 Maart 2009 - 22:24

    Natasja:

    Wat een week!! Je maakt genoeg mee zeg!!!

    Tot over een paar weken!

  • 20 Maart 2009 - 22:25

    Brigit:

    fijn dat Maaike weer beter is ,
    maak er nog iets moois van daar voor je het weet ben je weer hier.
    alles is prima hier ,
    groetjes van ons
    knuffel Brigit

  • 21 Maart 2009 - 11:55

    Daan&Suus,kids:

    Hey Madelon,
    Tijdends de msn vertelde je al wel dat er nieuwe verhalen kwamen. Nou het zijn me wel weer spannende verhalen. Je maakt ook vanalles mee.
    Hier is alles goed. Succes de aankomende weken met de stage.
    Groetjes Daniël & Suzanne, Marit en Anniek

  • 22 Maart 2009 - 10:48

    Stijnfrancis:

    lieve Mad
    Wat een belevenis heb je weer mee gemaakt. Was het niet stiekem je vriend zegt Stijn?

    dikke zoen

  • 22 Maart 2009 - 13:08

    Leonie:

    Hee Madelon,

    he bah, wat een eng verhaal van die man!!! Hopelijk gebeurt het niet nog een keer..!
    Fijn dat die andere meiden zich weer beter voelen, vervelend om in een ander land in het ziekenhuis te liggen! :( In het ziekenhuis ook nog Nederlandse stagiaires gezien? ;)
    Leuk om te lezen dat het met stage zo goed gaat! Hoe zit het met je sollicitatiebrieven? Mag je ook naar de Bernardus schrijven??
    Meid, geniet daar nog lekker, voor je het weet is het voorbij!

    Liefs Leonie

    PS: Ik heb in Blauwgrond (in zo'n mooi huis ;)) gewoond!!! :)

  • 22 Maart 2009 - 17:42

    Lisanne:

    Hee Madelon!!

    Wat een belevenissen weer zeg. Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Hopelijk blijft iedereen daar nu beter en kunnen jullie nog volop genieten van de laatste vijf weken ;)! Gaat snel zeg...pffft!! Heel veel plezier nog en ik houd je site in de gaten hoor...hihi! xx

  • 22 Maart 2009 - 18:58

    Lau, Anita En Remco:

    O,o,o! Die kerels daar ook. Weten niet wanneer ze zich buiten de ramen moeten houden (hi,hi). Fijn dat alles zo goed gaat, ook met de andere meiden. Leuke foto trouwens met die aap.

  • 24 Maart 2009 - 07:37

    Karin:

    Hey Lief Nichtje!!!

    Wat leuk om allemaal te lezen. En super hoe jij dat allemaal aanpakt daar. Ik ben trots op je!!
    Geniet er nog maar van die laatste weken.

    Hele dikke Kus van Kaatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Madelon

Actief sinds 22 Dec. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 61083

Voorgaande reizen:

20 Januari 2009 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: